Teksts: Toms Timoško Foto: Toms Svilāns
Autoindustrijā nav
otra tāda Eiropas zīmola, kas pēdējās desmitgades laikā piedzīvotu tik
iespaidīgu uznācienu kā CUPRA. Jauno
modeļu pirmizrādes un esošā klāsta uzlabošana norāda uz to, ka līdz šim esam
redzējuši tikai starta uzrāvienu, bet karstākais vēl tikai tuvojas. Viens no šī
spurta galvenajiem varoņiem – modernizētais Formentor.
Teksts: Toms Timoško Foto: Toms Svilāns
Autoindustrijā nav
otra tāda Eiropas zīmola, kas pēdējās desmitgades laikā piedzīvotu tik
iespaidīgu uznācienu kā CUPRA. Jauno
modeļu pirmizrādes un esošā klāsta uzlabošana norāda uz to, ka līdz šim esam
redzējuši tikai starta uzrāvienu, bet karstākais vēl tikai tuvojas. Viens no šī
spurta galvenajiem varoņiem – modernizētais Formentor.
Dižpārdoklis Eiropā
un zīmola CUPRA popularitātes
lokomotīve.
Formentor krosovers ātri vien iekaroja pircēju sirdis ne
tikai Eiropā, bet arī Latvijā, kļūstot par visbiežāk pamanāmo CUPRA cilts
locekli.
Tagad pienācis laiks tam saņemt
labumus, ko sniedz tehnoloģijas 2024. gadā.
CUPRA Formentor
1,5 eTSI
Dzinēja jauda |
150 ZS |
Griezes moments |
250 Nm |
Degvielas tips |
Benzīns |
Kombinētais patēriņš (WLTP)
|
5,8–6,1 l/100 km |
Paātrinājums 0–100 km/h
|
9 s |
Maksimālais ātrums |
205 km/h |
CO2 izmeši |
131–139 g/km |
Cena no |
33 900 € |
CUPRA Formentor VZ
1,5 TSI plug-in e-HYBRID
Dzinēja jauda |
272 ZS |
Griezes moments |
400 Nm |
Degvielas tips |
Benzīns / Elektrība |
Kombinētais patēriņš (WLTP) |
0,4–0,6 l/100 km |
Paātrinājums 0–100 km/h
|
7,2 s |
Maksimālais ātrums |
220 km/h |
CO2 izmeši |
10–13 g/km |
Cena no |
47 500 € |
CUPRA Formentor VZ
2,0 TSI
Dzinēja jauda |
333 ZS |
Griezes moments |
420 Nm |
Degvielas tips |
Benzīns |
Kombinētais patēriņš (WLTP) |
8,7–8,9 l/100 km |
Paātrinājums 0–100 km/h
|
4,8 s |
Maksimālais ātrums |
250 km/h |
CO2 izmeši |
199-201 g/km |
Cena no |
42 200 € |
REZERVĒT TESTA BRAUCIENU
Katalonijā ražotā krosovera raksturs ir kā sirds
kardiogramma, kas emocijas met augšā un lejā.
Īpaši izteikti to varēs just ugunīgajā VZ
versijā (spāniski veloz), ko latviešu valodā var tulkot kā ātrs. Tagad
VZ būs vēl azartiskāks, 2,0 litru benzīna dzinējam attīstot 265 vai 333 ZS,
turklāt CUPRA inženieri ir
parūpējušies, lai tas iegūtu sacīkšu trasēm izstrādātu CUPRA braukšanas režīmu ar griezes momenta sadalīšanas tehnoloģiju,
pilnpiedziņas krosoveram spējot novadīt visu jaudu pat uz vienu riteni. Kam tas
nepieciešams? Formentor pirmoreiz ieguvis drifta režīmu, stabilitātes
kontrolei ļaujot veikt efektīvas sānslīdes, vienlaikus neizlaižot auto no grožiem. Svarīgi ir ne tikai
ieskrieties, bet arī apstāties, tāpēc papildaprīkojumā var izvēlēties zīmola Akebono bremzes.
Tik daudz zirgspēku jaunā
krosoverā par 42 200 eiro nevarēs atrast nekur citur. Ikdienā uz koplietošanas
ceļiem neprātīgi skriet nevajadzētu, taču ir patīkami apzināties, ka jūsu rīcībā
ir šāds dinamikas resurss. Ne velti starp sākotnējā Formentor pircējiem
vienlīdz daudz bija to, kuri izvēlējās 150 ZS, un tikpat daudz 310 ZS versijas
piekritēju.
Tas vēl nav viss.
Pilsētā un piepilsētā dzīvojošajiem noteikti ir jāizvērtē uzlādējamā hibrīda
jeb plug-in modifikācijas kandidatūra. Šeit 1,5 l TSI savienots ar
19,7 kWh akumulatoru, spējot pilnībā elektriskā režīmā veikt vairāk nekā 100 km
distanci, savukārt uzlāde iespējama ar jaudu līdz 50 kW. Videi draudzīga braukšana neliedz baudīt
jautrību, jo plug-in hibrīds attīsta 272 ZS. Lai kurš būtu jūsu
favorīts, visi dzinēji apgādāti ar DSG automātisko pārnesumkārbu, bet 333 ZS
versija iegūs arī 4Drive pilnpiedziņu.
Tiem, kuri vēlas no Formentor saņemt maksimumu, radīta VZ Extreme versija, 333 ZS modelim ietverot īpaša
dizaina R19 Hailstorm Copper diskus, Sennheiser audiosistēmu, Matrix LED priekšējos lukturus, CUP kausveida sēdekļus ar Extreme Ambient apdari
un augstas veiktspējas bremzes. . Būdams VW grupas produkts, tas ticis pie
neskaitāmām drošības sistēmām, kas palīdzēs autovadītājam. Tieši tāpat kā
visiem Formentor, arī šim būs piecu gadu vai 100 000 km garantija.
Sajaukt ar priekšteci
to nevar – izteiksmīgs ārējais tēls saskan ar jauno CUPRA vizuālo identitāti, ko pirmoreiz redzējām Tavascan modelī. Formentor priekšējā daļa kļuvusi ievērojami agresīvāka, raisot
līdzības ar haizivs purnu, savukārt augšpusē ierasto optiku nomainījuši moderni
LED matricu lukturi ar trijstūrveida ornamentu, ko apņem trijstūra formas
rāmis.
Atkarībā no virsbūves
krāsas jaunie priekšējās daļas akcenti būs vieglāk pamanāmi vai, tieši otrādi,
mazāk uzkrītoši. Kas gan pilnīgi noteikti būs redzams, daudzu acīs kļūstot arī par
tīkamāko jaunievedumu eksterjerā, ir aizmugures lukturi. Tagad horizontālā LED
līnija aptver arī CUPRAlogotipu, kas
turpmāk spīdēs kvēlojoši sarkans.
Modernizācija
vienlaikus ļauj gan ieviest jaunas inovācijas, gan veikt kļūdu labojumu, lai iepriekš
nopelnītās astoņas balles spāņu teicamniekam pārtaptu par deviņnieku vai pat apaļo
desmitnieku.
Uzklausot Formentor īpašnieku vēlmes, tagad klimata
kontroles skārienvirsma tikusi izgaismota un viduskonsoles sānus klāj mīkstāka
apdare, lai vadītājam būtu ērtāk šeit atspiest ceļgalu. Noskaņas radīšanai
tagad pieejams ambient apgaismojums, savukārt apdares materiālu palete
ir pilnībā atjaunināta, ne tikai paaugstinot kvalitātes latiņu, bet arī piedāvājot
ekoloģiskus risinājumus. Piemēram, kausveida sēdekļus var apvilkt ar 73 %
apmērā pārstrādātu lāzerperforētu vegānisko mikrošķiedru vai videi draudzīgi
apstrādātu ādu.
Modernā automobilī
digitālajiem ekrāniem vairs netiek uzticēta otrā plāna lomā – tagad tie
nonākuši notikumu epicentrā. Formentor ieguvis uzlabotu digitālo
instrumentu paneli, kā arī 12,9 collu centrālo displeju, kas ir atsaucīgāks un
rūpīgāk organizēts nekā līdz šim. Izvēlnēs redzamo var personalizēt pēc sirds
patikas, turklāt aprīkojuma sarakstā ir vērts ieķeksēt lauciņu iepretī
uzrakstam Sennheiser. 11 skaļruņu audiosistēma ar 390 W jaudu ļaus
aizmirst par fona domām.
Formentor salons ir radīts braukšanai, un pēc pieredzes varu teikt,
ka ražotājiem šo sajūtu ne vienmēr izdodas panākt, pat neraugoties uz milzu
tēriņiem un pūliņiem. Klikšķis vai nu ir, vai nav. Zemā sēdpozīcija, kausveida
sēdekļi, ap vadītāju veidotais kokpits un uz stūres novietotā dzinēja
startēšanas poga – šāds raksturs krosoveriem nav ierasts. To visu apvieno vācu
kvalitāte. Pat ikdienai piemērotajā 150
ZS versijā ar 1,5 l eTSI vieglā hibrīda dzinēju krosovers rāmi aicina no līkuma
izbraukt nedaudz ātrāk. Tas turas
uz ceļa stabilāk un, pateicoties progresīvajai stūres iekārtai, līkumo aizraujošāk
nekā vairākums konkurentu, turklāt šī versija kalpo tikai kā ievads Formentor ciltskokā.
REZERVĒT TESTA BRAUCIENU