Teksts: Toms Timoško Foto: Toms Svilāns
Mūsdienās katrā sevi cienošā automašīnu zīmola arsenālā jābūt elektriskajam krosoveram. Savu kandidātu populārajā segmentā sarūpējis arī CUPRA, laižot klajā ilgi gaidīto Tavascan. Tas ir pirmais šī ražotāja elektriskais krosovers, un, kā mēs zinām, CUPRA ar pirmo piegājienu prot radīt produktu, ko iekāro pircēji visā pasaulē.
Teksts: Toms Timoško Foto: Toms Svilāns
Mūsdienās katrā sevi cienošā automašīnu zīmola arsenālā jābūt elektriskajam krosoveram. Savu kandidātu populārajā segmentā sarūpējis arī CUPRA, laižot klajā ilgi gaidīto Tavascan. Tas ir pirmais šī ražotāja elektriskais krosovers, un, kā mēs zinām, CUPRA ar pirmo piegājienu prot radīt produktu, ko iekāro pircēji visā pasaulē.
Tas ieguvis 77 kWh (neto) kapacitātes akumulatoru, un krosoveru iespējams iegādāties divās versijās – ar aizmugures piedziņu un vienu elektromotoru (Endurance Plus) vai pilnpiedziņu ar diviem elektromotoriem (VZ Plus). Ar CUPRA vārdu vienmēr tiek asociēta dinamika, un, piedzimstot šādā ģimenē, elektriskajam krosoveram nebija iespēju būt nesteidzīgam. VZ Plus versijā tam ir 340 ZS, kas ļauj 100 km/h sasniegt 5,5 sekundēs, vienlaikus spējot veikt 519 km ar vienu uzlādi. Ikdienā darba nasta uzticēta aizmugures riteņiem, bet priekšējais tilts tiks pieslēgts pēc vajadzības. Pilnpiedziņas priekšrocības varēs izjust, ne tikai strauji uzsākot kustību, bet arī braucot slidenos ceļa apstākļos.
REZERVĒT TESTA BRAUCIENU Šis ir automobilis, kas apvieno divas
dabas. Kā jau raksturīgi sportiskajam spāņu zīmolam, Tavascan ir
izstrādāts, lai piedāvātu aizraujošāku braukšanas pieredzi, īpašu uzmanību
pievēršot jaudas padevei, kā arī balstiekārtas darbības un stūres reakcijai. Turklāt
ir vērts atzīmēt faktu, ka elektroauto jomā visi zīmoli sāk no baltas lapas,
tādējādi mazinot iepriekš iedibinātos titulus iekšdedzes auto sfērā. Šis ir
laukums, kurā CUPRA prot izcelties arī uz daudzkārt dārgāku auto fona.
Lai arī visu elektroauto Ahilleja papēdis
ir svars, inženieri ir darījuši visu, lai pēc iespējas labāk maskētu gandrīz 2,3
tonnu pašmasu. Uz stūres aktivizējot sportisko CUPRA režīmu, krosovers
atļauto braukšanas ātrumu sasniedz tik zibenīgi, ka nākas sevi pamatīgi
ierobežot, lai iegrožotu tā potenciālu. Līdz 50 km/h tas aizšaujas 2,4
sekundēs. Domāju, ka tas labi raksturo šī auto temperamentu.