Netālu
no Barselonas atrodas pasaulē vecākais sacīkšu trases ovāls. Leģendārais
autodroms pazīstams ar vārdu Terramar,
iemiesojot visu, ko braukšanas entuziasti varētu iedomāties. Šī bija lieliska
vieta, kur pirmo reizi iepazīties ar CUPRA cilts jaunāko un daudzpusīgāko modeli Terramar.
Netālu
no Barselonas atrodas pasaulē vecākais sacīkšu trases ovāls. Leģendārais
autodroms pazīstams ar vārdu Terramar,
iemiesojot visu, ko braukšanas entuziasti varētu iedomāties. Šī bija lieliska
vieta, kur pirmo reizi iepazīties ar CUPRA cilts jaunāko un daudzpusīgāko modeli Terramar.
Teksts: Toms Timoško Foto: Toms Svilāns
Teksts: Toms Timoško Foto: Toms Svilāns
Otrās vietas nav
Ar
šādu mentalitāti CUPRA atklāja jauno Terramar krosoveru, turpinot kompānijas
veiksmes stāstu. 4,5 metrus garais ģimenes krosovers iekļuvis Eiropā
visstraujāk augošajā un populārākajā segmentā, tāpēc sāncenšu ir vairāk nekā
jebkad agrāk. Lai atšķirtos no pūļa, tas ir ne tikai zemāks par vienu otru
konkurentu, bet arī sportiskāks.
Otrās vietas nav
Vizuāli Terramar iemieso CUPRA zīmola jauno dizaina valodu. Tā identitāti pastiprina jaunā
gaismas signatūra, kura sastāv no trim trijstūriem ar CUPRA Matrix LED Ultra augstas izšķirtspējas
tehnoloģiju, kas ir daļa no haizivs purna silueta.
Lai jebkurā
diennakts laikā to atšķirtu no citiem krosoveriem, Terramar aizmugurē logotips zaigojas sarkanīgā tonī kopā ar
horizontālajiem LED lukturiem,
turklāt ir izgaismots arī modeļa nosaukums.
Terramar salonā
notikumu epicentrā ir vadītājs, jo visu funkciju vadība ir vērsta tieši pret
braucēju. 10,25 collu digitālo instrumentu paneli papildina 12,9 collu
centrālais ekrāns, kas ietver bagātīgu funkciju klāstu, tādējādi samazinot
fizisko pogu skaitu. Zem tā
atrodas klimatkontroles un audiosistēmas skaļuma pārvaldes funkcijas ar
izgaismotiem virtuālajiem slīdņiem. Melomāni novērtēs 12 skaļruņu Sennheiser audiosistēmu.
Atsevišķi
vērts atzīmēt kausveida sēdekļus, kas pelnījuši uzslavas ne tikai sānu
atbalsta, bet arī izskata dēļ. Tie nodrošina ļoti labu sēdpozīciju un apkārtējo
pārskatāmību. Kamēr citiem šāda tipa sēdekļi pieejami par papildu maksu, Terramar šī opcija iekļauta jau
standarta aprīkojumā.
Kā
esam raduši CUPRA modeļos, arī šeit
kvalitatīvās apdares virsmas mijas ar vara krāsas elementiem. Kopumā pieejamas trīs
interjera dizaina izvēles – Deep Ocean,
Moon Light un High Canyon. Lai
kurš būtu jūsu favorīts, visās versijās apdares materiāli pilnībā vai daļēji
veidoti no otrreiz pārstrādājamiem materiāliem.
Terramar ir
ietilpīgāks par radniecīgo Formentor,
tāpēc gan priekšā, gan aizmugurē būs pietiekami plaši kājām un galvai pat tad,
ja izvēlēsieties auto aprīkot ar panorāmas jumtu.
Lai uzlabotu
funkcionalitāti, aizmugures sēdekli iespējams pabīdīt, palielinot bagāžnieka
maksimālo ietilpību līdz 642 litriem (490 litriem eHybrid versijā). Tas palīdz pielāgot arī vietu aizmugurē
sēdošajiem, lai Terramar varētu
izmantot gan basketbolistu komanda, gan arī ģimene ar maziem bērniem. Brīžos,
kad jāpārvadā lielgabarīta mantas, sēdekļa atzveltni var nolocīt attiecībā
40/20/40.
CUPRA zīmolu varētu uzskatīt par savas ģimenes dumpinieku. Labā nozīmē, jo šiem
modeļiem ir izteikts raksturs un prasme būt atšķirīgiem no pūļa. Tas
atspoguļojas ne tikai dizainā, bet arī gaitas īpašībās, un Terramar tam ir spilgts piemērs. Krosovers pieejams ar divu vārstu
amortizatoriem un jaunās paaudzes dinamisko šasijas kontroli jeb DCC.
Kā ierasts, braukšanas
režīmu izvēlei var piekļūt, nospiežot pogu uz stūres, un ar vienu pieskārienu
ģimenes automobilis zibenīgi var mainīt savu raksturu. No klusa un komfortabla
piecvietu auto līdz sportiskas manieres apguvušam SUV, ko fonā papildina pieccilindru dzinējiem raksturīgā
burbuļošana. Lai arī šī skaņa tiek atskaņota skaļruņos, tā piešķir zināmu
drāmas devu. Nākamajā brīdī varat ieslēgt komforta režīmu un atkal plūdeni
baudīt braucienu pat ar 20 collu diskiem. Starp citu, Spānijā netrūkst ceļu,
kur var pārliecināties par adaptīvās balstiekārtas priekšrocībām.
Līdzās Individual, Performance un Cupra režīmiem (pieejams VZ versijā)
pilnpiedziņas modeļiem sarakstu papildina arī Offroad jeb bezceļu iestatījumi. Lai ģimenes krosovers ne tikai
ātri ieskrietos, bet arī laikus apstātos, tam pieejamas Akebono zīmola augstas veiktspējas bremzes, apvienojot sešu virzuļu
skavas ar perforētiem bremžu 375 x 36 mm diskiem.
Barselonas pievārtes
ceļos lieti noderēja arī progresīvā stūres sistēma, kas ir ne tikai viegla, bet
arī precīza. Tas nozīmē, ka, pavisam nedaudz pagriežot stūri, automobilis jau
tiecas doties vadītāja norādītajā virzienā. Braukšanu pa šoseju tas padara
stabilāku, bet pilsētā atvieglo manevrēšanu, jo stūre būs jāgroza krietni mazāk
pat 180 grādu pagriezienos.
Dzinēju
gamma
Terramar spēka agregātu klāstu var iedalīt trijās daļās – benzīna dzinējs (TSI), vieglā hibrīda tehnoloģija (eTSI jeb mHEV), kā arī jaunās paaudzes plug-in jeb uzlādējamais hibrīds (eHybrid).
1,5 litru mHEV demonstrē četrcilindru benzīna un 48 V vieglā hibrīda tehnoloģijas efektivitāti, patērējot vien 6,1–6,6 l/100 km. Šis dzinējs kalpo kā lētākā biļete uz Terramar SUV, vienlaikus spējot atbildēt uz vairumu prasību, kas radīsies ikdienas braucējiem.
2,0 litru TSI benzīna agregāts pieejams divās versijās. Pirmā attīsta 204 ZS, bet otra rezervēta temperamentīgajai VZ modifikācijai. Šis burtu salikums jau Formentor modelī mūs ir iemācījis, ka šeit būs gaidāms emociju uzplūdums. VZ versija attīsta 265 ZS, kas ļauj 100 km/h sasniegt karsto hečbeku cienīgā laika sprīdī (5,9 sekundēs), vienlaikus saglabājot 8,4–8,8 l/100 km patēriņu (WLTP). Maksimālais ātrums ir ierobežots pie 243 km/h atzīmes. Abas 2,0 litru TSI versijas ir piemērota izvēle dinamiskas braukšanas piekritējiem ne tikai veiktspējas rādītāju, bet arī 4DRIVE pilnpiedziņas dēļ, kas palīdzēs nodrošināt lielisku saķeri ar ceļu visos laikapstākļos. Šajā versijā krosovers sasniedz arī lielāko iespējamo vilktspēju – 2200 kg.
Karstākā inovācija ir jaunās paaudzes plug-in uzlādes tehnoloģija, kurā 1,5 litru benzīna motors tiek kombinēts ar 19,7 kWh akumulatoru. Kopsummā tas garantē 204 vai 272 zirgspēku jaudu, bet vēl svarīgāk – ar elektrību var veikt vairāk nekā 100 km. Tas nozīmē, ka liela daļa braucēju savas ikdienas gaitas varēs aizvadīt, nepatērējot ne grama degvielas. Kad būs jāveic garāka distance, hibrīda tehnoloģija patstāvīgi kombinēs iekšdedzes dzinēja un elektromotora darbību, lai sasniegtu labāko efektivitāti. Pat necenšoties sasniegt ekonomijas rekordus, digitālais instrumentu panelis mūsu testa braucienā vēstīja vien par 2,3 l/100 km patēriņu. Lūk, tas ir iespaidīgi! Izmantojot līdz 50 kW jaudu, bateriju no 10 līdz 80% var uzlādēt 26 minūtēs, bet, izmantojot 11 kW avotu, 0–100% uzlāde ilgs 2 stundas un 30 minūtes.
Lai kuru versiju
izvēlētos, Terramar allaž būs
aprīkots ar DSG automātisko divsajūgu
pārnesumkārbu. Sadarbībā ar America’s Cup jaunais krosovers ticis arī pie 1300 eksemplāros saražotas īpašās versijas, kas
iegūs unikālo Enceladus Grey Matt krāsu, vidējos statņos iestrādātu Amerikas kausa logotipu, ekskluzīvus 20 collu
diskus un citus dizaina elementus.
Cik šis prieks maksā?
Šobrīd visām versijām ir pieejamas iepazīšanās piedāvājuma cenas.
Terramar 1,5 l eTSI versijas īpašā sākumcena Latvijā ir 34 900 eiro.
Divu
litru TSI versija pieejama no 37 500
eiro,
bet plug-in hibrīds – no 42 500
eiro.
REZERVĒT TESTA BRAUCIENU
REZUMĒJUMS
Iesoļošana jaunā
segmentā ir būtisks un ļoti nepieciešams solis CUPRA attīstībā, lai turpinātu piesaistīt jaunu auditoriju,
vienlaikus nezaudējot zīmola modeļiem raksturīgo temparamentu. Terramar ir daudzpusīgs, stilīgs un nobriedis
krosovers, kas ir aizraujošāks par vairumu konkurentu, turklāt iemieso daudz
īpašību, lai kļūtu par nopietnu šī tirgus spēlētāju.