Deviņi moči satiekas Cēsīs

Deviņi moči satiekas Cēsīs

«Cēsu puse labi der tam, lai izmēģinātu močus un vērotu Latvijas ainavas, jo te ir viss – kalni, līkumi un ezeri,» KLUBA mototestā teica Pauls Timrots. Astoņi Latvijas vīri un viena dāma maija sākumā satikās viesnīcas Villa Santa pagalmā, lai dienas garumā izmēģinātu deviņus močus. Laiks bija labs, bet kompānija vēl labāka, tāpēc viņi jau satikās kā draugi, bet šķīrās kā vēl labāki draugi. Tiksimies Latvijas un pasaules ceļos!

Motociklus testēja

Gints Aizupietis

Uzņēmējs, Burgers 66 līdzdibinātājs, ar moci brauc no 20 gadu vecuma. Pašlaik – ar HD Softail Deuce 1500.

Valdis Melderis

TV un radio personība un pasākumu vadītājs. Pašlaik brauc ar Triumph Scrambler 1200XE.

Rihards Baltskars

Uzņēmējs, ar motociklu ceļojis Jaunzēlandē un ASV. Tagad brauc ar Yamaha XSR900.

Jānis Lazdāns

Jurists, ar moci bijis Himalaju kalnos Indijā, Kamčatkā un Kanādā. Brauc ar BMW R nine T Scrambler.

Solveiga Brice

Strādā darba aizsardzības jomā, ar motociklu brauc jau 14 gadu. Pašlaik – ar Ducati Monster.

Kaspars Strižko

Strādā nekustamo īpašumu jomā, ar moci ceļojis pa Alpu kalniem. Tagad brauc ar Honda CBF.

Arvis Lagzdiņš

Vada būvniecības projektus. Pašlaik brauc ar Honda XL Varadero 1000 un meklē sev jaunu motociklu.

Andris Vīdners

Spectehnikas apkopes speciālists. Piederējuši četri motocikli, tagad brauc ar BMW R 1200GS.

Ainārs Poikāns

Tirgo auto, moto un būvtehniku, pieder arī 50 gadu veci motocikli. Brauc ar BMW un Harley-Davidson.

Triumph Rocket 3 R

Cena 24 990 €

Motocikls 100 % emociju un jaudas baudīšanai ar lokomotīves spēku. Aprīkots ar lielāko motopasaules sērijveida dzinēju – 2,5 litri. Griezes moments, atbilstoši kubatūrai, 221 Nm. Paraugs jaudas, vadāmības un dizaina apvienojumam ar galveno mērķi – baudīt pozitīvas emocijas asfaltēta ceļa līkločos. Šis motocikls prasa motobraukšanas iemaņas – līdz 100 km/h Rocket3 R paātrinās 2,7 sekundēs, te arī jāņem vērā pašmasa, kas ir nedaudz lielāka par 300 kg.

UZZINĀT VAIRĀK

Solveiga: «Domāts īstiem večiem. Ļoti stabili turas ātrumā.»

Arvis: «Īpašs motocikls – muscle bike. Baudīju dzinēja skaņu, vizuāli – mākslas darbs.»

Gints: «Smuks, iespaidīgs mocis, kurš jārespektē un kuru respektēs citi. Bauda braukt – laba skaņa un jauda, brīnišķīga vadāmība.»

Valdis: «Saprotams, prognozējams un nikns mocis ar gaumīgu cēlienu. Brauc kā ar lokomotīvi! Labprāt izvēlētos sev – varētu ar pašcieņu lēnām dudināt, zinot, ka rezervē ir vēl 90 % jaudas.»

Rihards: «Motocikls, kas jāraksta lielajiem burtiem. 2,5 l dzinējs, kam viena cilindra tilpums ir lielāks par lielāko daļu motociklu visa dzinēja tilpumu. Atliek atgriezt gāzi un izbaudīt paātrinājumu, kā arī īpašo trīs cilindru motocikliem raksturīgo skaņu.»

Morbidelli T1002VX

Cena 9990 €

Lieliska cenas, kvalitātes un aprīkojuma attiecība apvienojumā ar pievilcīgu, modernu dizainu padara T1002VX par nopietnu izvēli gan ikdienas braucieniem, gan tālākiem ceļojumiem. Četri braukšanas režīmi – Standart, Sport, Rainy un Off-Road – ļauj pielāgot gāzes reakciju, saķeres kontroli un bremzēšanu atbilstoši ceļa apstākļiem. Tādējādi motocikls piemērots gan pilsētas satiksmei, gan šosejai, gan bezceļiem.

UZZINĀT VAIRĀK

Rihards: «Labs iesācējiem vai braucējiem, kas vēlas lielu motociklu par zemu cenu.»

Gints: «Ja nepietiek naudas BMW, var ņemt šo.»

Valdis: «Ļoti gaumīga piekare, skaņa un cena.»

Jānis: «Pēc uzvedības atgādināja Honda Africa Twin, tikai gribētos vairāk jaudas motoram. Cilvēkiem, kas bērnībā braukuši ar Jawa vai Ural motocikliem, būs labs braucamais, lai vēlāk pārietu uz jaudīgajiem motoriem. Augsts, derēs lielāka auguma večiem, kam nav bail no sliktiem ceļiem, piekare strādāja labi.»

Arvis: «Stabils tūrisma motocikls, apveltīts ar visām dārgo motociklu zīmolu fīčām – drošības sistēmām un komforta rīkiempar krietni mazāku naudu.»

Ainārs: «Interesants, savdabīgs motocikls! Ļoti pievilcīga cena, kas daudziem noteikti ir svarīgi.»

BMW R 1300 GS Adventure 
(ar ASA)

Cena no 21 900 €

Izcila tehnoloģiju, komforta un veiktspējas kombinācija. Piemērots prasīgam lietotājam, tas nodrošina augstākās tehnoloģijas un braukšanas pieredzi. Adaptīvā transportlīdzekļa augstuma kontrole nodrošina precīzāku un komfortablāku vadāmību, padarot to ērtāku dažāda auguma braucējiem. Kā alternatīva manuālajai pārnesumu pārslēgšanai ar kājas sviru, pārnesumu pārslēgšana ir pilnībā automātiska, ļaujot motocikla vadītājam pilnībā koncentrēties uz braukšanu.

UZZINĀT VAIRĀK

Arvis: «Gruntīgs motocikls, kārtīgi turas pie zemes. Noteikti ērts garos gabalos, vērsts uz braucēju.»

Gints: «Ja vēlies ceļot ar komfortu, ņem šo!»

Valdis: «Pilnīgi prasās šoferis, jo tāda sajūta, ka brauc ar limuzīnu!»

Andris: «Motocikls, kurš var iemācīt braukt. Labs tāliem gabaliem – uzslēdz automātiskās kārbas režīmu un mierīgi vēro apkārtnes ainavas.»

Jānis: «Pašlaik labākais motocikls ar automātisko ātrumu pārslēgšanu. Patika, ka ražotājs atstājis kājas ātrumpārslēgu. Brauc automātiskajā režīmā vai dari to pa vecam – pārslēdzas perfekti, bez rāvieniem un citiem blakusefektiem. Jauka rotaļlieta, ar kuru var ļoti tālu un ilgi braukt.»

Rihards: «Patika, ka joprojām ir kājas ātrumu pārslēgs, var izkustināt motociklu arī bez īpašas apmācības, automāts ir saprotams.»

Ducati Diavel V4

Cena 27 290 €

Viens no pēdējo gadu iecienītākajiem premium modeļiem – tagad jaunā veidolā. Neatkārtojamais V4 Grandturismo dzinējs sniedz jaunas vēsmas un emocijas, kas nomainījis līdz šim nepārspēto divcilindru velnu. Šo neatkārtojamo motociklu lieliski raksturo trīs vārdi: ērts, sabalansēts un pievilcīgs. Spēcīgs raksturs, izcila manevrētspēja, izceļas ar īpašu komfortu, tāpēc piemērots braukšanai gan pa pilsētu, gan garos ceļojumos.

UZZINĀT VAIRĀK

Valdis: «Lecīgs mocis, jābūt meistaram, lai ar to tiktu galā.»

Solveiga: «Fantastiska braukšana – viegls, jaudīgs, stabils, ērts, labi guldās līkumos. Šis man ļoti derētu!»

Andris: «Savā ziņā pielīdzināms Ferrari

Arvis: «Provocējošs, aicina plaši virināt droseli. No jaudas paliek pat mazliet bail, jo apgriezienu diapazonā virs 6000 ir sajūta, ka izrausies no rokām. Motocikla siluets perfekti saskan ar tā nepieradināmo dabu.»

Gints: «Velna verķis! Jaudīgs, labi gāja – nežagojās un smuki gūlās. Var just, ka ir īpaši piestrādāts. Ļoti atsaucīgs! Vajadzētu ceļu, kurā kārtīgi atvilkt... Eh, ja būtu garāka taisnīte bijusi...»

Ainārs: «Pārspēja gaidīto, sev noteikti gribētu arī šādu motociklu. Viss perfekti – jauda vadība, vienkārši bomba! F1 ar diviem riteņiem!»

Triumph Scrambler 1200 XE

Cena 15 990 €

Scrambler tipa motocikli ir kā radīti stila braucieniem pa lauku ceļiem. Ielas motocikla un motokrosa apvienojums ar klasisku dizainu. Ja nepieciešams – laid pāri laukam, ja tā ceļš ir īsāks! 89 ZS 1200 cm3 divcilindru klasiskā dzinēja degvielas patēriņš neskādē nevienam maciņam – pietiks ar 5 litriem 100 kilometriem. Piemērots īsiem, lokāliem ceļojumiem, ko nodrošina pietiekami ietilpīga sānu soma. Izbaudīt nedēļas nogali būs tik vienkārši un emocionāli!

UZZINĀT VAIRĀK

Jānis: «Motocikls, ar kuru jātraucas pa meža stigām un grants ceļiem.»

Gints: «Viegli vadāms, atsaucīgs, jaudīgs, paredzēts dažādiem segumiem, arī lauku ceļiem, tādēļ piemērots Latvijas lauku un pilsētas kombinācijai.»

Arvis: «Šī nu gan ir štelle! Viens no maniem testa brauciena favorītiem – stabils, saprotams, klasisks. Asfaltētā ceļā jutos droši un esmu pārliecināts, ka arī uz grants ceļa nejustos sliktāk.»

Rihards: «Universālākais starp visiem testa motocikliem – piemērots gan Rīgas ielām, gan meža takām. Viens no saprotamākajiem motocikliem, labprāt brauktu vēl vienu apli.»

Ainārs: «Lielākais testa pārsteigums un ļoti pozitīvas emocijas. Perfekts motocikls ikdienas braukšanai ar izcili vieglu vadāmību. Var traukties pa meža stigām un grants ceļiem, un neliks vilties arī pilsētā.»

Royal Enfield Classic 650

Cena no 7590 €

Iemiesojot klasisku eleganci un mūsdienīgu tehnoloģiju, jaunais Classic 650 Twin apvieno leģendāro Royal Enfield dizainu ar jaudīgu 648cc paralēlo divcilindru dzinēju. Plūdenās līnijas un aerodinamiskā forma izceļ klasisko šarmu, bet pielāgotais dzinēja noregulējums nodrošina vienmērīgu, mierīgu braukšanu ikdienā. Tas ir motocikls, kurā satiekas divkāršs raksturs – braucējs sajūt gan komfortu, gan jaudu, kas nepieciešama, lai ar pārliecību izbaudītu katru ceļa posmu.

UZZINĀT VAIRĀK

Arvis: «Klasisks vintage motocikls, tomēr ar mūsdienīgām fīčām. Efektīvas pakaļējās bremzes, kas slīdēs, asāk nospiežot.»

Rihards: «Jauks, klasisks motocikls, bez liekām pogām un elektronikām, lai joprojām justos kā uz motocikla.»

Andris: «Labs aparāts – jutos, kā savulaik braucot ar Jawa. Ļoti stilīgs, patika gaita. Vislabāk derētu līdz 100 km tāliem pārbraucieniem, lai izvēdinātu galvu. Viegla iedarbināšana, ērta sēdēšana – viss skaisti un forši.»

Gints: «Ērts un smuks budžeta moto – ērts, jaudas pietiek, līkumos iet pārsteidzoši labi, ērts. Sajutos kā kapteinis Amerikā.»

Jānis: «Mazpilsētas motocikls izbraucieniem pa pilsētām. Uzvelc astoņdesmito gadu drēbes un vakarā tā smuki izbrauc pa Cēsīm vai Jūrmalu – puk, puk, puk... Pārsteidza aizmugurējā bremžu pedāļa efektivitāte.»

Yamaha MT-09 Y-AMT

Cena 11 400 €

Nepieradinātais ar jaunu gudrību. Ar savu agresīvo izskatu un jaudīgo trīscilindru dzinēju MT-09 Y-AMT paliek uzticīgs Hyper Naked garam, taču tagad aprīkots ar Yamaha automātisko pārnesumkārbu (Y-AMT), kas ļauj pārslēgt bez sajūga – manuāli vai automātiski. Modernā elektronika un pārdomāta ergonomika padara šo moci vēl asāku, intuitīvāku un pieejamāku dažādiem braucējiem.

UZZINĀT VAIRĀK

Andris: «Labs rāviens, patīkama braukšana. Derēs jaunietim lavierēšanai pilsētā, arī šosejai jaudas pietika.» 

Arvis: «Interesants pilsētas motocikls ar automātisko kārbu. Patika pagriezienu rādītāju automātiskā izslēgšanās.»

Gints: «Foršs, jaudīgs, kārba strādā labi, nedaudz savādi, ka, līkumā ejot, pārslēdzas, bet cirtiena nav. Labs moto, uzsita asini un atcerējos jaunību.»

Jānis: «Gana ņiprs motocikls, jāpierod tik pie ātrumu pārslēgšanas ar roku, ja vēlies to darīt pats. Varētu būt labs braucamais sievietēm.»

Ainārs: «Patīkami pārsteidza. Ļoti ērti braukt pilsētā, automāts perfekti pārslēdzas, motocikls ērti vadāms un braucams, labi paātrinās.»

Rihards: «Jaudīgs ielas motocikls. Viegli vadāms un rotaļīgs, tiks cauri katram sastrēgumam. Vājākajā jaudas režīmā apvienojumā ar automātu derēs arī iesācējiem un sievietēm.»

BMW R 1300 GS Adventure

Cena no 21 900 €

Izcila tehnoloģiju, komforta un veiktspējaskombinācija. Piemērots prasīgam lietotājam, tas nodrošina augstākāstehnoloģijas un braukšanas pieredzi.Adaptīvā transportlīdzekļa augstuma kontrole nodrošina precīzāku unkomfortablāku vadāmību, padarot to ērtāku dažāda auguma braucējiem. Motocikls kā Šveices nazis: sniegs vairāk nekā sagaidi.

UZZINĀT VAIRĀK

Andris: «Mans favorīts. Perfekti piemērots braukšanai Latvijā.»

Kaspars: «Lai arī liels, smagumu nejūt – mīksts, viegli vadāms.»

Jānis: «Ceļojumu mocis. Krauj mantas un dodies tālēs zilajās!»

Gints: «Izjutu ātrumus un jaudu, līkumos iet perfekti, redzamība laba. Ja vēlies ceļot ar baudu, ņem šo!»

Valdis: «Ideāla kompozīcija, lai dotos apkārt pasaulei, – jauda, ātrumu pārslēgšana, piekare. Pat pārāk ideāli!»

Arvis: «Liels, stabils, gruntīgs – komforts, jauda, palīgsistēmas, labs garos pārbraucienos.»

Moto Morini Calibro Bagger 700CM3

Cena 7900 €

Vairāk nekā motocikls. Tas ir piedzīvojumu un nebeidzamu ceļojumu solījums. Veltīts visiem brīvdomātājiem, kuri vēlas dzīvot paši pēc saviem noteikumiem. Nepārprotams dizains, uzticamība, lieliska harmonija starp motobraukšanu un mehāniku. Calibro Bagger nodrošina neizmērojamu braukšanas prieku. Dubultā tērauda rāmis, dzinēja darba tilpums 693cc, divi rindas cilindri, četru taktu. Maksimālais griezes moments 68Nm/6,9 kgm/6500 apgriezieni minūtē.

UZZINĀT VAIRĀK

Arvis: «700 kubiem pietiekami labs, būtu piemērots iesācējiem.»

Jānis: «Kruīzeris/čoperis iesācējiem. Izaugšu liels un būšu Harley-Davidson

Valdis: «Motocikls čalim, kam patīk uzvilkt ādas apģērbu, uzlikt vaļējo ķiveri un krūzēt pa pilsētu.»

Adris: «Vizuāli izskatās pat ļoti labi – kā kārtīgs piedzīvojumu mocis. Patika pagriezienu rādītāji – katrs savā pusē. Noteikti derētu motobraucējam iesācējam, kas grib doties piedzīvojumos par pieejamu cenu.»

Gints: «Pēc izskata liekas, ka būs kas zems un jaudīgs. Zems ir, jaudas pietrūkst, lai gāze būtu atsaucīga, jātur lieli apgriezieni, bet tad sākas vibrācija. Iespējams, ka, braucot lēnāk un bez steigas būtu citādi.»

Rihards: «Viegli vadāms motocikls iesācējiem, kam patīk šāda stila motocikli. Degvielas bākas korķis ir īsta atjautības spēle!»