Šogad maijs bija karsts, taču vēl nebijušu temperatūru sasniedza KLUBA Lielais brauciens ! Pirmo reizi mūsu lasītāju vidū meklējām universālos kareivjus, kuri ikdienā brauc ar automašīnām, bet brīvajā laikā sēžas arī pie motocikla stūres. No 130 pieteikumiem izvēlējāmies 14. Rekordistam – 45 gadi pie motocikla stūres! Mūsu ceļojumu kā allaž diriģēja Pauls Timrots, dodot startu jau septītajam žurnāla KLUBS autotestam!
Teksts Toms Timoško, Aivars Pastalnieks Foto Matīss Markovskis
viena aplikācija visām polisēm
Kaspars Duburs,
If Apdrošināšana eksperts transporta jomā:
«Ļoti superīgs pasākums! Jaudīgi un mūsdienīgi spēkrati, ko kārtīgi izmēģināju patiešām labi izplānotā maršrutā. Prieks arī par atlasītajiem čaļiem, jo viņi bija prātīgi, ar nopietnu attieksmi pret braukšanu. Lai kopā brauktu motociklu kolonnā, ne vien jāievēro speciāli noteikumi, bet arī nepieciešama pieredze, lai neiekļūtu avārijā, kā arī piesegtu "trakākas automašīnas", kuras neprot uz ceļa uzvesties. Katram braucējam ir jādomā trīs soļus uz priekšu. Šajā testa braucienā mums brīžiem arī izveidojās sava kolonna, kas turas kopā, un es redzēju, ka cits citu uz ceļa brīdina par manevru, ko kāds no motobraucējiem grasās veikt. Jā, šie bija ļoti zolīdi veči. Automātiski veidojās savstarpēja sapratne. Ar tiem, kuriem braucu vienā grupā, jau var braukt kopā tālus gabalus. Motociklistu brālība atdzimst!»
Kaspars Bīlāns,
tirdzniecība:
«Ideāls motocikls iesācējiem. Maigs, nav pārlieku ātrs, ar labām bremzēm un aerodinamiku. Komfortabls zemos ātrumos, tāpēc būs foršsikdienas motocikls, lai aizbrauktu no vienas Latvijas pilsētas uz otru. Atšķirībā no citiem modeļiem šeit ir viegli atrast neitrālo pārnesumu. Kad biju jaunāks, drošības un komforta asistenti man nebija svarīgi, taču tagad tos novērtēju. Kruīza kontrole, ABS, rokturu un sēdekļa apsilde. Ērts digitālais displejs. Jo lielāks, jo labāk! Šo motociklu es noteikti ieteiktu arī sievietēm – nav augsts vai smags, turklāt viegli vadāms. Šī varētu būt arī laba izvēle tiem, kuri tikai sāk savu motobraucēja karjeru.»
Brauc ar to ikdienā vai ceļo nedēļas nogalē – 2024. gada NX500 ir gatavs visam. Dzinējs attīsta 35 kW maksimālo jaudu, tādējādi šis motocikls ir piemērots arī A2 kategorijas vadītāja apliecības īpašniekiem. 2024. gada modeļa stils ir daudz asāks, turklāt palielināti jaudas un griezes momenta rādītāji, pateicoties ieplūdes, izplūdes un vārsta darbības laika uzlabojumiem.
Vidējā svara ielas motocikls ar dinamisku un mierīgi dūcošu četru cilindru dzinēju, lielisku uzticamību un ērti lietojams ikdienā. Šis ir 2024. gada modelis, kas pieejams ar jauno Honda E-Clutch elektriskā sajūga sistēmu, kas ļauj ielikt pirmajā pārnesumā bez sajūga un attiecīgi arī turpmākā brauciena laikā pārslēgties bez tā. Tiklīdz iemanāties ar to rīkoties, tas būtiski atvieglo motocikla vadīšanu.
Ģirts Ozoliņš,
mūzikas instrumentu ražotājs:
«Kādu laiku nebiju braucis ar četrcilindru moci – reakcija uz gāzi ir pilnīgi citāda. Gribu uzslavēt rāmja konstrukciju, sēdpozīcija ir apbrīnojami laba. Nereti uz ielas močiem gara auguma cilvēki izskatās komiski, taču šeit pat 1,92 m garš braucējs jutīsies ērti. Ļoti sportisks pilsētas mocis ar precīzu vadāmību. Man šķiet, ka šis ir pilsētas street fighter, kuram gribētos spaidīt sajūgu, tomēr risinājums ir interesants. Automātiskā sajūga funkcija noteikti būtu labs risinājums tūrisma motociklam.»
Artūrs Ivuškāns,
fizioterapeits:
«Klusībā ceru, ka kādreiz man būs šāda tipa mocītis, tāpēc es ļoti priecājos, ka šajā braucienā šis modelis bija iekļauts. Vienmēr esmu gribējis to izmēģināt. Absolūts pilsētas un piepilsētas braucamais, ar kuru var uzvalkā braukt uz biznesa tikšanos. Ideāli! Viegli vadāms, ērta sēdpozīcija un klusa izplūde. Biju gaidījis, ka būs lielāka vibrācija no motora, taču tādas nebija. Līdz 110 km/h komfortabls braucamais, lielākam ātrumam būtu nepieciešams priekšējais stikls. Ideāla izvēle pilsētniekiem un stilīgiem jauniešiem, kuriem nav aktuāla ceļošana vai tiem, kuri vēlas nesteidzīgi apbraukāt Latviju.»
Viens no šā testa mazākajiem motocikliem, kas sagādāja vienu no lielākajiem pārsteigumiem. 400X var vadīt ar A2 kategorijas tiesībām, kļūstot par ļoti piemērotu izvēli jauniešiem vai mazāk pieredzējušiem braucējiem. Četru taktu viencilindra dzinējs attīsta 39 ZS. Ērta sēdpozīcija, viegli saprotama ekspluatācija un pieejamā cena vairo šī motocikla pievilcību.
Eiropā vislabāk pārdotais sporta skūteris ir radikāli uzlabots ar savā klasē labāko 7 collu krāsu TFT ekrānu ar pilnu viedtālruņa savienojamību. Garmin Navigation būtiski atvieglo nokļūšanu galapunktā, savukārt sēdekļa un rokturu apsilde, elektriskais ekrāns un kruīza kontrole ļaus izbaudīt biznesa klases komfortu visa gada garumā.
Aigars Kincs,
uzņēmējs
«Šī bija mana pirmā pieredze ar lielo skūteri – patīkams šoks! Brauciens pārsniedza visas ilūzijas par skūteri. Tas brauc vienkārši fantastiski, viegli vadāms, komfortabls, ērts, ātrs, jaudīgs. Visas asociācijas vai iepriekšējie mēģinājumi braukt ar skūteriem man ir devuši pretēju pieredzi. Šis ir baigais veiksmes stāsts! Saimniecībā noderētu. Laba izvēle džekiem, kuriem patīk moči, divi riteņi un vējš, bet vēl tam nav īsti gatavi. Tiesa, ja trūkst pieredzes, tad varbūt ir par jaudīgu.»
Linards Lapa,
uzņēmējs:
«Ikdienā braucu ar BMW R1200RT, tāpēc jūtos kā mājās. Visi kloķi ir zināmi un quickshifter darbība uzreiz ir saprotama. GS modelis ir īsts dižpārdoklis jau daudzus gadus, un to var saprast. Mīksts, komfortabls, ērts, liels – universālais kareivis. Var braukt gan garus šosejas gabalus, gan iebraukt arī grantenē. Šim motociklam ir laba vadāmība, bet vienlaikus tas ir arī visu piedodošs, tāpēc ļoti labi derēs arī kā pirmais motocikls. GS varētu salīdzināt ar Land Cruiser apvidnieku, tas ir kārtīgs tanks. Ej un mauc!»
BMW motociklu flagmanis, kas savā klasē tiek uzskatīts par vienu no galvenajiem līderiem un tagad ir daudzpusīgāks nekā jebkad agrāk. Jaunā paaudzē tas kļuvis par 14 kg vieglāks, vienlaikus iegūstot papildu jaudu. 1300cc tilpuma dzinējam ir 145 ZS un 149 Nm griezes moments. Bagātīgajā aprīkojuma klāstā tagad ir arī aktīvais radars, LED Matrix lukturi, Keyless Ride un citas tehnoloģijas. Turklāt Latvijā tagad ir pieejama arī Rent a Ride platforma, kas piedāvā vienkāršu un ērtu motociklu nomu, visām ceļojumu un piedzīvojumu vajadzībām.
Ja meklējat motociklu tuviem un tāliem ceļojumiem, tad šis ir modelis, kas tiks galā ar visdažādākajiem izaicinājumiem. Simpātisks, praktisks un jaudīgs piedzīvojumu motocikls, uz kura ērti varēs justies arī divi braucēji. Tam ir trīscilindru 1160cc dzinējs, kas attīsta 147 ZS un 130 Nm griezes momentu. Jaunā modeļa aprīkojumā tagad pieejams arī radars ar aklās zonas monitoringu.
Kārlis Dreimanis,
projektēšanas inženieris:
«Šis mani pozitīvi pārsteidza! Quickshifter strādā ļoti plūdeni, bez problēmām var zibenīgi uzņemt ātrumu. Man šis motocikls varbūt būtu nedaudz par lielu, taču tāpat noķēru ļoti komfortablas braukšanas sajūtas. To es nebiju gaidījis, tiešām patika. Manam mocim nav neviena elektroniskā asistenta, taču šeit to netrūkst, daudzi ir noderīgi. Digitālajā displejā arī spilgtā saulē var redzēt parametrus un sekot visam līdzi. Šis Triumph ir kā radīts tiem, kuri dodas ceļojumos, – ieslēdz kruīza kontroli un brauc pa šoseju. Ja ir vēlme, tad itin mierīgi ar to var iebraukt mežā un izmest kādu līkumiņu.»
Andris Blaka,
uzņēmējs:
«Yamaha ir ļoti uzticams zīmols. Uzņēmuma pārstāvis visu kārtīgi noinstruēja, lai brauciens izdotos pilnvērtīgs, un tas ļoti noderēja. Dažādi režīmi, braukšanas asistenti un citas gudrības. Pabraucām pa līkumainiem ceļiem, apdzinām baļķvedējus un varējām nedaudz vairāk pagriezt gāzes rokturi – man patika! Šis ir tūrisma mocis, un pa Vācijas autobāni varētu braukt arī ar 200 km/h, Latvijā drusciņ lēnāk. (Smejas.) Ja noņemtu sānu kastes, tad varētu arī iebraukt mežā, lai gan riepas nav kā enduro motociklam. Šis ir paliels mocis, tāpēc nevarētu kalpot kā pirmais. Aizmugurē var sēdināt sievu un mērot garus gabalus ar ērtībām. Paredzēts tūristiem par saprātīgu ciparu!»
Sport Touring vēl nekad nav bijis tik labs. Ar izsmalcinātu specifikāciju, kas ietver elektronisku, daļēji aktīvu balstiekārtu, kura pastāvīgi regulē priekšējo un aizmugurējo amortizācijas spēku, lai nodrošinātu vislīdzsvarotāko un drošāko braukšanu neatkarīgi no slodzes vai ātruma, Tracer 9 GT + ir izstrādāts, lai nodrošinātu visaugstākā līmeņa dinamiskas ceļošanas komfortu.
Mūsu testa brauciena eksotiskākais transportlīdzeklis nenoliedzami bija Can-Am Maverick R XRS bagijs, kas kļūst par arvienu populārāku izvēli tiem, kuri aizraujas ar autosportu. Tas sver vienu tonnu, aprīkots ar divsajūgu automātisko transmisiju un aizmugurē novietotais Rotax 999cc turbodzinējs attīsta 240 ZS. Īpašu uzmanību pelnījusi XRS balstiekārta, kas ir radīta smagiem apstākļiem.
Artūrs Ivuškāns,
fizioterapeits:
«Tas bija ļoti labs piedzīvojums! Ar bagiju biju braucis tikai pa asfaltu, bet uz bezceļa šī bija pirmā pieredze. Ļoti jaudīgs un skaļš! Bagijam nav sānu logu, tāpēc visi saceltie putekļi būs klēpī. Šī braucamā vērtībā var nopirkt pat trīs motociklus, taču Can-Am sniedz neaizmirstamas sajūtas. Paredzēts cilvēkiem, kuriem ir vairāku hektāru liela privātā teritorija, lai varētu to pilnvērtīgi izbaudīt. Derēs arī bagātniekiem, kuriem gribas piepildīt savus sapņus. Kapitāls braucamais! Ne velti Can-Am brauc arī Dakaras rallijā!»
Kādreiz pazīstams kā SsangYong, tagad Dienvidkorejas zīmols ieguvis jaunu identitāti – KGM. Viens no klāsta svarīgākajiem jaunumiem ir elektriskais Torres EVX krosovers, kas ar vienu uzlādi spēj veikt līdz 462 km distanci. Lai apliecinātu uzticamību, ražotājs automašīnai ir nodrošinājis 7 gadu vai 150 000 km garantiju, savukārt akumulatoram ir 10 gadu vai 1 000 000 km garantija. Jā, miljons kilometru.
Māris Rozenštoks,
uzņēmējs:
«Ļoti labs paātrinājums, kas būtiski atvieglo apdzīšanas manevru veikšanu. Sajūta tāda, it kā sēdētu uz motocikla ar četriem riteņiem. Kādam varbūt bija aizspriedumi pret SsangYong, tāpēc jaunais zīmola nosaukums varētu nākt par labu. Mūsdienās vairs nav atšķirība, vai auto ir ražots Eiropā, Ķīnā vai Korejā. Šis auto ir piemērots progresīvi domājošiem pircējiem, kuri vēlas izmēģināt ko jaunu. Tehnoloģijas attīstās ļoti strauji!»
Kaspars Duburs,
If Apdrošināšana:
«Ikdienā braucu ar VW grupas automobili, tāpēc šeit uzreiz jutos kā mājās, viss ir pazīstams. Man patīk braukt azartiskākā manierē, tāpēc līkumainajos Ērgļu ceļos aktivizēju stingrāku balstiekārtu un sporta režīmu – bija īsts kaifs pavilkt pa tiem līkumiem. Tiguan ir smuks un elegants krosovers nelielai ģimenei, kas sniedz iespēju braukt visai jautri. Man mašīna nav tikai pārvietošanās līdzeklis. Es vienmēr meklēju tieši šāda tipa automašīnu, lai var priecēt dvēseli. No šodienas klāsta šī ir ļoti laba izvēle, Passat alternatīva. Patīkami, ka ir pieejama arī pilnpiedziņas versija.»
Otrās paaudzes Tiguan popularitātē pārspējis ilggadējo līderi Golf. Pirmo mēnešu pārdošanas rādītāji pierāda, ka arī trešās paaudzes Tiguan būs ļoti nopietns šī segmenta spēlētājs. Papildu 1,5 litru vieglā hibrīda benzīna dzinējam un 2,0 l TDI dīzeļdzinējam, krosovers ieguvis arī 1,5 l spraudņa hibrīda versiju, kas attīsta līdz pat 272 ZS. Tas spēs nobraukt līdz 120 km tikai ar elektrību.
Ja vairums moderno auto šķiet līdzīgi cits citam, tad jaunais Peugeot 3008 lieliski demonstrē to, kāds ir modernais franču dizains. Ekstravaganta fāstbeka āriene un interjers, kas atgādina futūristiska žanra filmas, taču ikdienas lietošanā tas ir ļoti ērts un pārdomāts. Šis ir modelis, ko Peugeot sauc par game changer. Tam ir pieejama arī elektriskā versija, kas ar vienu uzlādi spēj veikt līdz 700 km.
Reinis Eglītis,
vizuālā komunikācija:
«Tas dizains! Salonā ir reāls nākotnes futūristisms. Šeit panelis ir vairākos līmeņos, tāpēc droši varu teikt, ka Peugeot atļaujas būt atšķirīgs no pārējiem visās niansēs. Tas ir pilnībā jauns skatījums uz ierastajām lietām. Krosovers brauc stabili, tam ir labs paātrinājums. Daļai pircēju noteikti patiks arī hibrīda versijas, un es izvēlētos tieši šo. Braucot pat nevar just, ka tas ir trīscilindru dzinējs. Šis ir krosovers jaunajai paaudzei, kas saskata iespējas un nebaidās atšķirties. Komfortabls auto ar lielu bagāžnieku. Šis auto izdarīs to, ko no tā sagaida, turklāt ar odziņu!»
Artūrs Mednis,
pasākumu vadītājs:
«Foršs, praktisks krosovers ar labu uzrāvienu un atsaucīgu vadāmību. Pilsētā ar šo auto braukt ir izcili, jo tas ir ļoti manevrētspējīgs. Ja pie dažiem auto nākas pierast, tad šeit jau ar pirmo reizi viss ir skaidrs, atliek tikai pieregulēt sēdekli. Elektroauto nozare noteikti turpinās attīstīties, piedāvājot automašīnas, kas spēs braukt arvien tālāk, taču jau tagad pilsētas robežās es justos ar šo auto ērti, pateicoties aktīvajai reģenerācijai. Laba izvēle pārim vai mazai ģimenei, kas brauc no punkta A uz B.»
Apkārtējo uzmanību piesaistošs dizains, praktiskums, bagātīgs aprīkojums un apdullinoši klusa gaita. Jaunās paaudzes Kona krosovers pieejams gan pilnībā elektriskajā versijā, gan ar hibrīda dzinēju. Bezizmešu versijas sniedzamība sasniedz 514 km, turklāt tā cena ir ļoti konkurētspējīga, pateicoties valsts atbalstam, kas pieejams jauna elektroauto iegādē.
Kad savu pirmizrādi piedzīvoja EV9, masīvais SUV šokēja daudzus, jo tikai retais zināja, kādus luksusa līmeņa augstumus spēj sasniegt Dienvidkorejas zīmols. Elektrisks septiņvietīgs ģimenes auto, kas ar vienu uzlādi pilsētvidē spēj veikt 668 km un 100 km/h sasniegt vien 5,3 sekundēs. Neskaitāmas drošības tehnoloģijas, komfortabla gaita un iespaidīga elektropiedziņa ir tikai daži no šā auto trumpjiem.
Gatis Ceruss,
inženieris:
«Milzīgs ģimenes autiņš! Šeit ir daudz vairāk palīgsistēmu nekā citos auto, tāpēc būtu nepieciešams ilgāks laiks, lai ar visu iepazītos. Forši, ka te ir arī sēdekļu ventilācija. Cena ir kodīga, bet, ja mana rocība ļautu, es šo auto viennozīmīgi izvēlētos. Ikdienā braucu ar elektroauto, tāpēc varu teikt – ja ir, kur uzlādēt, tad noteikti iesaku iegādāties elektroauto. Māja ar saules paneļiem ir īstais risinājums. Sākotnējais ieguldījums ir lielāks nekā iekšdedzes automašīnai, taču, parēķinot stāvvietu izmaksas un laika ietaupījumu sabiedriskā transporta joslās, šis ir ļoti izdevīgi. Es ikdienā ietaupu vismaz 20 minūtes, apbraucot sastrēgumus.»
Andris Krogzems,
lauksaimnieks:
«Var just, ka automašīna ir liela. Lai arī man ikdienā nav nepieciešams tik ietilpīgs salons, pienāk brīži, kad tas ir vajadzīgs, turklāt lielā virsbūve rada arī ļoti mīkstu gaitu. Braukšana ar mazajiem auto vairāk atgādina ceļojumu kartupeļu kastē. Arī degvielas patēriņš saglabāts ļoti sakarīgs. Es dzīvoju ārpus pilsētas un nākas braukt daudz garās distances, tāpēc dīzeļdzinēja opcija man ļoti patīk. Arī cena ir visai saprotama šādas klases automašīnai. Salons, aprīkojums un funkcionalitāte šajā versijā ir baigi OK! Šis nav stila auto, šī ir izvēle ģimenēm vai uzņēmumiem vadības līmenī.»
Jaunais Škoda Kodiaq – ietilpīgāks, funkcionālāks un ilgtspējīgāks nekā jebkad agrāk, pieejams ar benzīna, dīzeļa dzinēju, kā arī pirmo reizi kā uzlādējams hibrīds ar elektrisko sniedzamību virs 100 km. Škoda SUV flagmanis ir kļuvis lielāks, un tajā redzami pirmie Modern Solid dizaina valodas elementi. Jaunajā Kodiaq debitē arī jaunākās paaudzes LED Matrix priekšējie lukturi ar ievērojami lielāku apgaismojuma jaudu un dinamiskās šasijas kontroles sistēma (DCC Plus).
Arvien vairāk pircēju pārliecinās, ka pikapi ir noderīgi ne tikai saimniecības darbos, bet arī ikdienas maršrutos. Tā ir iespēja bez stresa pārvarēt dažādas kvalitātes ceļus, vienlaikus baudot komfortu un ērtības. Latvijā jaunais Amarok pikaps uzreiz ieradies ar visjaudīgāko kombināciju – pilnpiedziņas 3,0 litru V6 dīzeļdzinēju (240 ZS), kas savienots ar 10 pakāpju automātisko transmisiju.
Jānis Feldmanis,
uzņēmējs:
«Ļoti interesanta automašīna. Es esmu daudz braucis ar pikapiem, taču šeit nav sajūta, ka brauc ar pikapu. Amarok ir darba zirgs, kas radīts zemniekam, kurš brauc uz Rīgu parakstīt līgumu. Ārējais veidols norāda, ka ar to brauc zemnieks, lai arī pikapa vadītājs drīzāk jūtas kā sēdētu pie Audi Q7 stūres. Dzinēja skaņa, braukšanas komforts un interjera materiālu apdare – šis auto pārsteidz.»
Šovasar arvien biežāka dabas parādība ir krusa, kas pēc pagājušā gada augusta vētras liek nodrebēt katram auto īpašniekam – īpaši tiem, kuri savam auto nav iegādājušies KASKO apdrošināšanu. Par to, kāpēc KASKO ir drošības spilvens katram automobiļa un motocikla īpašniekam, stāsta If Apdrošināšanas transportlīdzekļu risku vadītājs Roberts Skrupskis.
Ja automašīna tiek bojāta laikapstākļu dēļ – krusa, krītoši koki vai to zari – tas ir normāls KASKO gadījums. Saņemot pieteikumu par bojājumu, kā jebkurā citā situācijā, tiek izvērtēti auto bojājumi. Ja daba mūs pārsteidz ar lielgraudu krusu, tad varam uzskatīt, ka automašīna ir gājusi bojā – tiek noteikta auto vērtība un klients saņem kompensāciju tieši tāpat kā gadījumā, ja tā būtu bijusi auto zādzība. Ja tas ir bijis lietots auto, tad klients var izvēlēties – saņemt auto tā brīža vērtību vai meklēt vietā ko citu, bet te jāpatur prātā, ka apdrošinātājs nav auto tirgotājs un citu transportlīdzekli nemeklēs – tā ir klienta atbildība. Ja auto ir jauns, tad patiesībā jau pie auto iegādes būtu vēlams izvēlēties jaunvērtības apdrošināšanu, kas divus gadus no auto iegādes brīža nozīmē, ka gadījumā, ja auto kādu iemeslu dēļ nākas norakstīt, tad klients saņem atpakaļ iztērēto summu pilnā apmērā. Te gan savu lomu spēlē arī auto iegādes nosacījumi, bet katrs gadījums ir individuāls un apdrošinātājs no savas puses vienmēr ieteiks labāko risinājumu.
Iegādājoties auto, primāri ir jāatceras, ka apdrošināšana nav nesvarīgs faktors. Lai cik labs braucējs tu būtu, bet ir apstākļi, ko nav iespējams paredzēt. Ikdienā nav iespējams paredzēt avārijas situācijas, tāpat arī auto novietošana maksas stāvvietā nedod garantiju, ka kāds to nesabojās. Protams, arī jau pieminētās dabas stihijas nav iespējams paredzēt, tāpēc, piemēram, privātmāju īpašniekiem ir vērts padomāt par nojumi, zem kuras novietot savu spēkratu. Ja sākusies krusa, tad liela vēja gadījumā atstāt auto zem koka arī ir diezgan riskanti, jo nav garantijas, ka tas koks nenolūzīs un neuzkritīs mašīnai, kā rezultātā būs labs izejmateriāls metāla karotēm, nevis tikai virsbūves remonts. Galvenais, ko noteikti nevajadzētu darīt – kļūt par varoni un vētras laikā skriet novietot savu auto citur, it kā drošākā vietā, jo tādā veidā auto īpašnieks apdraud pats savu drošību. Mēs labi atceramies pagājušā gada pieredzi, kad cilvēki centās glābt transportlīdzekļus un guva sasitumus no lielgraudu krusas. Lai cik vērtīgs ir tavs auto – tas nekad nebūs vērtīgāks par tavu veselību vai dzīvību!
Visos iepriekšminētajos gadījumos ir skaidrs, ka KASKO būs spēkā. Pat, ja spēcīga lietus laikā klients būs paslīdējis un ar savu elkoni sabuktējis auto, tad nav pamata atteikt kompensāciju. Tomēr ir tāds klientu segments, kas iegādājas KASKO apdrošināšanu un tad domā, ka varēs vazāt apdrošinātāju aiz deguna – nu gan jau izies cauri. Tieši dabas stihijas ir viens no faktoriem, ko klienti cenšas izmantot, lai tiktu pie bezmaksas auto remonta, veicot darbības, kas nekvalificējas kā neparedzēti apstākļi. Piemēram, klients zina, ka uz kaut kāda grants ceļa, pa kuru viņš brauc jau desmit gadus, lietus laikā veidojas izskalojumi un dziļas peļķes, bet tieši vienas lietusgāzes laikā viņš tajā peļķē ir iebraucis ar jau bojātu automobili un tas ir salūzis. Ja tas tiek darīts apzināti, ar nolūku tikt pie auto remonta uz apdrošinātāja rēķina, tad ziniet, ka tas neies cauri. Tiesa, šādi gadījumi ir reti, jo lielākā daļa klientu ir godīgi.
Situācijās, kad ir iestājies apdrošināšanas gadījums, pirmās neērtības ir zaudējumi. Būsim godīgi – KASKO apdrošināšana nenozīmē, ka nekad vairs nebūs jāmaksā par auto remontu, jo katrai situācijai ir pašrisks. Nākamā problēma ir nepieciešamība pēc mobilitātes. No brīža, kad tiek konstatēts bojājums, līdz auto atgūšanai var paiet nedēļa, bet tikpat labi tas var būt arī mēnesis un pat ilgāks laiks. Brīdī, kad tiek saņemts pieteikums par konkrēto gadījumu, tiek veikts remonta aprēķins. Ja serviss jau nākamajā dienā var iedot tāmi, tad apdrošinātājs to apstiprina un var sākties remontdarbi. Jāatceras, ka apdrošinātājs nevar ieplānot rindas uz dīleru servisiem vai detaļu atrašanos servisā, līdz ar ko šis remonta ilgums nekādā mērā nav atkarīgs no apdrošinātāja. Pilnīgas auto bojāejas gadījumā pieredzējuši eksperti konstatē faktu un tad jau tālāk tas ir papīru darbs, kamēr klients ir izdarījis izvēli starp piedāvātajiem remontiem. Kompānija If ir pretimnākoša saviem klientiem un parasti piedāvā aizvietošanas auto, mēģinot to pielāgot klienta vajadzībām. Ja piedāvātais maiņas auto klientu neapmierina, tad If piedāvā segt taksometra izmaksas, koplietošanas auto, velo vai skrejriteņu nomu – respektīvi izdarīt visu tā, lai klients neizjūt diskomfortu un nejūtas ierobežots tikai tāpēc, ka notiek atlīdzības process par auto remontu vai bojājumu.
Pirms doties ceļojumā ar savu transportlīdzekli, ir nepieciešams to pārbaudīt. Jo garāks ceļa posms priekšā, jo apzinīgāk tam jāpieiet. Apdrošinātājs, protams, var palīdzēt dažādās situācijās, kas notiek ceļojuma laikā, bet ir liela daļa šo situāciju, no kurām var izvairīties, jo palikt uz ceļa Latvijā ir viens, bet, ja nelaime notiek kaut kur Eiropā uz lielceļa nakts laikā, tad ceļojums ir sabojāts. Ja motociklisti apkopēm pieiet gana skrupulozi, tad autobraucēji mēdz grēkot un nesteidzas ar auto apkopi. Faktiski jau ziemā būtu jāsāk domāt par vasaras sezonas ceļojumiem, lai nav tā, ka brīdī, kad jābrauc brīvdienās, tad izrādās, ka visur ir rindas, bet atvaļinājumu tā dēļ atlikt negribas un cilvēks iziet uz risku, ka nekas jau nenotiks. Te tomēr ir jāņem vērā, ka ceļojums pa Eiropu ir papildu slodze tavam auto – karstums, kondicionieris, kalnains apvidus. Ja runājam par motocikliem, tad vispirms ir jāsaprot, vai vispār tavs mocis šādam braucienam ir piemērots. Lielais čopers noteikti nav tas pārvietošanās līdzeklis, kas būs piemērots braucienam kalnos. Apdrošinātāja pienākumos neietilpst sekot līdzi transportlīdzekļa stāvoklim, mainīt riepas, eļļu utt. Tāpat arī lēmums par auto vai motocikla gatavību ceļojumam ir katra paša darīšana. Apdrošinātājs pieslēdzas brīdī, kad iestājas apdrošināšanas gadījums. Gada griezumā ir vairākas situācijas, kad kāds ir “palicis uz ceļa” un šie gadījumi ir kaut kādā mērā sarežģīti. Latvijā nez kāpēc primāri visi, kuru auto apstājas uz ceļa, izmanto radu un draugu palīdzību, kas patiesībā ir lieki, jo tam ir paredzēts auto palīdzības segums. Ja ir KASKO apdrošināšana, kurā ir iekļauts auto palīdzības segums, tad nav jāuztraucas par palikšanu kaut kur, piemēram, Polijā uz ielas. Klientam tiek piešķirta viesnīca, auto nomas iespēja, bet uzreiz jāpiemin, ka gadījumā, ja pēkšņi apstājas auto dzinējs, tad tas nav KASKO gadījums. Dzinējs tāpat vien pats no sevis neapstājas – tam noteikti ir jau bijušas indikācijas, kas nav ņemtas vērā. Ja pirms ceļojuma ir aizdomas par to, ka transportlīdzeklim tehniski tomēr ir kāda problēma, tad ir jāizvērtē riski, jo ārzemēs ne vienmēr būs blakus serviss, kas varēs auto saremontēt. Auto kļūst arvien modernāki un pat vienas spuldzītes nomaiņa var kļūt par lielu izaicinājumu, tāpēc braukt atvaļinājumā bez palīdzības seguma ir ārkārtīgi muļķīgi. Gadījumā, ja izvēlētais transports ir motocikls, tad If no savas puses risina arī diezgan komplicētas situācijas. Ja gadījumā nelaime notiek ar vadītāju, tad apdrošinātājs no savas puses izdarīs visu, lai klientam nav jādomā par savu transportlīdzekli vai tā nogādāšanu atpakaļ mājās.
Katrs klients tiek vērtēts individuāli, jo kopējās cenas aprēķināšanai tiek ņemti vērā dažādi faktori – sākot no vadītāja vecuma, beidzot ar auto vai motocikla komplektācijām. Tiek izvērtēti vairāki simti parametru, no kā arī veidojas piedāvājums.
Izvēlies If KASKO