Teksts: Toms Timoško

PLAŠĀK,

TĀLĀK UN
EKOLOĢISKĀK

Volkswagen vēl vairāk paplašinājis savu krosoveru izvēli, un jaunā modeļa vārds, tāpat kā tā sugas brāļiem, arī sākas ar T burtu. Šis ir ģimeniskais Tayron, kas salonā ne vien ļauj sasēdināt septiņus braucējus, bet arī prot braukt, izmantojot tikai elektrību. 

VAIRĀK IR LABĀK

Mūsdienu autobūve ir pierādījums, ka izmēram ir nozīme. Reiz mazie pilsētas automobiļi šodien kļuvuši jau pavisam pieauguši, un arī ģimenes auto izmēri aug ar katru paaudzi. Atšķirībā no reiz pieejamā Allspace krosovera, kas bija vienkārši pagarināts Tiguan, jaunais Tayron cenšas būt patstāvīgāks. Vizuāli to visvieglāk varēs atšķirt, aplūkojot LED lukturus, kas ieguvuši jauna dizaina grafiku, savukārt aizmugures logotips tagad izgaismots sarkanīgā tonī.

Lai panāktu lielāku ietilpību salona aizmugurējā daļā, gandrīz 4,8 metrus garais krosovers ieguvis par 11 cm palielinātu riteņu bāzi salīdzinājumā ar Tiguan. Galvenais ieguvums ir plašāka bagāžnieka telpa, kas tagad sniedzas līdz 885 litriem, – tas ir pat vairāk nekā Volfsburgas zīmola flagmanī Touareg. Atšķirībā no Tiguan šeit par 885 eiro varam iegūt arī trešo sēdekļu rindu, kas ļaus īsākā distancē pietiekami komfortabli aizvest par diviem līdzbraucējiem vairāk. Garākos ceļojumos šeit labāk sēdināt bērnus.

Salona vizuālais noformējums Volkswagen īpašniekiem jau būs pazīstams. Uz stūres kolonnas atrodas ātrumpārslēgs, vadītāja acu priekšā brauciena dati redzami 26 cm (10,25 collas) digitālajā instrumentu panelī, bet paneļa augšdaļā var uzsēdināt pat 38 cm (15 collas) skārienekrānu. Tas ir izmērs, kas raksturīgs portatīvā datora displejam. Pie šādas ekrāna diagonāles ātri vien par pierast, turklāt lietotāji parasti ātri vien atzīst, ka izdarījuši pareizo izvēli, jo 12,9 collu ekrāns šķistu par mazu.

Tāpat šeit pieejama arī viedierīču uzlādēšana ar jaudu līdz pat 45 W, kas lieti noderēs tiem, kuri automašīnā bieži izmanto laptopu. Interjera apdares materiāli un pieklusinātie ārējie trokšņi norāda uz to, ka kvalitātes un aprīkojuma ziņā krosovers galvu ceļ augstu. Ne velti cenu lapās spicākie Tayron beidzas tur, kur sākas Touareg.

272 ZS

Dzinēja kopējā jauda

400 Nm

Griezes moments

7,3 s

Ieskrējiens 0-100 km/h

215 km/h

Maksimālais ātrums

AR ELEKTRĪBU

Jauno Tayron iespējams pasūtīt gan ar 2,0 litru benzīna (204– 265 ZS), gan tāda paša tilpuma dīzeļdzinēju (150–193 ZS), kā arī 1,5 litru eTSI vieglā hibrīda versiju (150 ZS). Tas vēl nav viss, jo mūsu rīcībā nonāca, iespējams, nozīmīgāka Tayron modifikācija – 1,5 litru TSI eHybrid jeb ārēji uzlādējamais hibrīds. Tā nebūt nav nejaušība, jo Volkswagen šogad iecerējis četras reizes palielināt plug-in hibrīdu tirdzniecības rādītājus. Vēl vairāk – ārēji lādējamais hibrīds ir lētākais no visām versijām, jo īpašā iepazīšanās cena, ieskaitot 4500 eiro valsts atbalstu, ir 36 600 eiro. Parasti plug-in hibrīdi ir cenu spektra augšpusē. 

Ko tas prot? Vasarā pat vairāk nekā 100 km nobraukt tikai ar elektrību, bet vēsākos mēnešos ap 60–80 km. Daudziem ar to varētu pietikt, lai pilnīgā klusumā izpildītu visus ikdienas mērķus pilsētā, savukārt brīvdienās 19,7 kWh akumulatora rezerves var kombinēt ar iekšdedzes dzinēja atbalstu, kam ir 45 litru degvielas bāka. Pat uz 20 collu diskiem tas komfortabli slīd pāri vairumam nelīdzenumu, ko sekmē jau plug-in bāzes aprīkojumā ietvertā adaptīvā balstiekārta. 

19,7 kWh

Akumulatora ietilpība (neto)

0,5 l/100km

Kombinētais patēriņš (WLTP)

11 g/km

CO2 izmeši

 no 36 600 €

Cena 

Iepriekšminētie ieguvumi kontrastē ar faktu, ka uzlādējamam hibrīdam ir mazāks bagāžnieks (705 litri), jo trešās sēdekļu rindas vietu jau ieņēmusi baterija, tāpēc 9000 eiro valsts atbalsts, kas pieejams Goda ģimenēm, šeit nebūs aktuāls. Tāpat tas nav aprīkojams ar 4Motion pilnpiedziņu, kas pieejama 2,0 litru benzīnam un 193 ZS dīzeļdzinēja versijai.

 Vai tas mazina plug-in pievilcību? Nebūt. Vairāk par septiņu sēdvietu bonusu pircēji novērtē bagāžnieka ie​​spaidīgo telpu, turklāt pilnpiedziņas popularitāte arvien sarūk. Ģimenēm svarīgāki būs mazie rēķini par degvielu un elektrību, ko papildina gaitas komforts. Ne velti Tayron piedāvā tik plašu versiju klāstu, lai katrs atrastu sev tīkamo. 

IEPAZĪT JAUNO TAYRON