SATURA MĀRKETINGS
Teksts: Toms Timoško
Volkswagen vēl vairāk paplašinājis savu krosoveru izvēli, un jaunā modeļa vārds, tāpat kā tā sugas brāļiem, arī sākas ar T burtu. Šis ir ģimeniskais Tayron, kas salonā ne vien ļauj sasēdināt septiņus braucējus, bet arī prot braukt, izmantojot tikai elektrību.
Mūsdienu autobūve ir
pierādījums, ka izmēram ir nozīme. Reiz mazie pilsētas automobiļi šodien
kļuvuši jau pavisam pieauguši, un arī ģimenes auto izmēri aug ar katru
paaudzi. Atšķirībā no reiz pieejamā Allspace krosovera, kas bija vienkārši
pagarināts Tiguan, jaunais Tayron cenšas būt patstāvīgāks. Vizuāli to
visvieglāk varēs atšķirt, aplūkojot LED lukturus, kas ieguvuši jauna dizaina
grafiku, savukārt aizmugures logotips tagad izgaismots sarkanīgā tonī.
Lai panāktu lielāku ietilpību salona aizmugurējā daļā, gandrīz 4,8 metrus garais krosovers ieguvis par 11 cm palielinātu riteņu bāzi salīdzinājumā ar Tiguan. Galvenais ieguvums ir plašāka bagāžnieka telpa, kas tagad sniedzas līdz 885 litriem, – tas ir pat vairāk nekā Volfsburgas zīmola flagmanī Touareg. Atšķirībā no Tiguan šeit par 885 eiro varam iegūt arī trešo sēdekļu rindu, kas ļaus īsākā distancē pietiekami komfortabli aizvest par diviem līdzbraucējiem vairāk. Garākos ceļojumos šeit labāk sēdināt bērnus.
Salona vizuālais noformējums Volkswagen īpašniekiem jau būs pazīstams. Uz stūres kolonnas atrodas ātrumpārslēgs, vadītāja acu priekšā brauciena dati redzami 26 cm (10,25 collas) digitālajā instrumentu panelī, bet paneļa augšdaļā var uzsēdināt pat 38 cm (15 collas) skārienekrānu. Tas ir izmērs, kas raksturīgs portatīvā datora displejam. Pie šādas ekrāna diagonāles ātri vien par pierast, turklāt lietotāji parasti ātri vien atzīst, ka izdarījuši pareizo izvēli, jo 12,9 collu ekrāns šķistu par mazu.
Tāpat šeit pieejama arī viedierīču uzlādēšana ar jaudu līdz pat 45 W, kas lieti noderēs tiem, kuri automašīnā bieži izmanto laptopu. Interjera apdares materiāli un pieklusinātie ārējie trokšņi norāda uz to, ka kvalitātes un aprīkojuma ziņā krosovers galvu ceļ augstu. Ne velti cenu lapās spicākie Tayron beidzas tur, kur sākas Touareg.
Dzinēja kopējā jauda
Griezes moments
Ieskrējiens 0-100 km/h
Maksimālais ātrums
Jauno Tayron
iespējams pasūtīt gan ar 2,0 litru benzīna (204– 265 ZS), gan tāda paša
tilpuma dīzeļdzinēju (150–193 ZS), kā arī 1,5 litru eTSI vieglā hibrīda
versiju (150 ZS). Tas vēl nav viss, jo mūsu rīcībā nonāca, iespējams,
nozīmīgāka Tayron modifikācija – 1,5 litru TSI eHybrid jeb ārēji uzlādējamais
hibrīds. Tā nebūt nav nejaušība, jo Volkswagen šogad iecerējis četras reizes
palielināt plug-in hibrīdu tirdzniecības rādītājus. Vēl vairāk – ārēji
lādējamais hibrīds ir lētākais no visām versijām, jo īpašā iepazīšanās cena,
ieskaitot 4500 eiro valsts atbalstu, ir 36 600 eiro. Parasti plug-in hibrīdi
ir cenu spektra augšpusē.
Ko tas prot? Vasarā
pat vairāk nekā 100 km nobraukt tikai ar elektrību, bet vēsākos mēnešos ap
60–80 km. Daudziem ar to varētu pietikt, lai pilnīgā klusumā izpildītu visus
ikdienas mērķus pilsētā, savukārt brīvdienās 19,7 kWh akumulatora rezerves
var kombinēt ar iekšdedzes dzinēja atbalstu, kam ir 45 litru degvielas bāka.
Pat uz 20 collu diskiem tas komfortabli slīd pāri vairumam nelīdzenumu, ko
sekmē jau plug-in bāzes aprīkojumā ietvertā adaptīvā balstiekārta.
Akumulatora ietilpība (neto)
Kombinētais patēriņš (WLTP)
CO2 izmeši
Plug-in hibrīdi kļūst
par aizvien populārāku izvēli. Ekspluatācijas izmaksu ziņā tā ir finansiāli
pamatota izvēle, it īpaši, ja auto iespējams uzlādēt mājās vai darbā. Vēl
labāk, ja enerģijas ieguvē tiek izmantoti saules paneļi, turklāt šai versijai
nebūs arī ikgadējā ekspluatācijas nodokļa.
Mājās pilna uzlāde ilgs 2–3
stundas. Ceļmalas publiskajās 50 kW stacijās uzlāde būs dārgāka, bet ātrāka,
10–80% sasniedzot vien 26 minūtēs jeb vienas kafijas pauzes laikā. Atšķirībā
no Škoda Kodiaq plug-in versijas šeit pieejama ne vien 204 ZS versija, bet
arī 272 ZS, kas visai brangi iepūtīs vēju Tayron burās. Jāatceras gan, ka
visu zirgspēku potenciālu varēs attīstīt brīdī, kad ir uzlādēta baterija.
Cena
Iepriekšminētie
ieguvumi kontrastē ar faktu, ka uzlādējamam hibrīdam ir mazāks bagāžnieks (705 litri), jo trešās sēdekļu rindas vietu jau
ieņēmusi baterija, tāpēc 9000 eiro valsts atbalsts, kas pieejams Goda
ģimenēm, šeit nebūs aktuāls. Tāpat tas nav aprīkojams ar 4Motion pilnpiedziņu, kas pieejama 2,0 litru benzīnam un 193 ZS dīzeļdzinēja
versijai.
Vai tas mazina plug-in pievilcību? Nebūt. Vairāk par septiņu
sēdvietu bonusu pircēji novērtē bagāžnieka iespaidīgo telpu, turklāt
pilnpiedziņas popularitāte arvien sarūk. Ģimenēm svarīgāki būs mazie rēķini
par degvielu un elektrību, ko papildina gaitas komforts. Ne velti Tayron
piedāvā tik plašu versiju klāstu, lai katrs atrastu sev tīkamo.